torsdag 21. februar 2008

Mellom-norsk: Brytning mellom norrønt skriftspråk og talemålet

8 kommentarer:

LindA sa...

God oversikt over hva som skjedde i 1500-årene. Dette visste jeg ikke fra før.

Tomdinho sa...

Bra dette nå vet jeg hvorfor det ble brytning mellom disse to språkene, så dette var mye bra stoff om dette. Kanskje litt kort men ellers lett å lese og forstå.

Ingelin : ) sa...

Dette var kort og oversiktlig. Likte at det bare var satt opp som en liste over endringene.
Bra avsnitt.

Krister Andrè Sætermo sa...

Mellomnorsk periode ja.. Det visste jeg ikke fra før av. Grei og fin tekst om hva som skjedde omkring 1500 tallet. Veldig lettlest å enkel.

Marlen Fjellstad sa...

Fint og oversiktli avsnitt, lett lest å bra å forstå. mye nytt å lese her ja.

julie sa...

Jeg viste ikke at perioden fra gammelnorsk/norrønt til nynorsk kalles mellomnorsk periode. Jeg har aldri lest om det. Det var et bra avsnitt.

Thyra Kristin sa...

Nå lærte jeg noe nytt. Dette var en fin og grei måte å fortelle informasjonen på. Det var greit og lett å lese.

liv bente sa...

kunne litt av dette fra før men lærte litt nytt. kjempe lite og lett å lese.